Chcem byť VIDENÝ, POČUTÝ - program
Veľmi častý program založený v detstve, ak sa dieťaťu nedostávalo
toľko pozornosti, koľko potrebovalo, prípadne bolo prehliadané alebo
jeho emočné potreby bagatelizované. Potreba byť videné a počuté je
základnou potrebou dieťaťa, rovnako ako potreba byť milovaný, prijímaný
bez výhrad a podmienok. Pokiaľ nie je predovšetkým zo strany rodičov
alebo učiteľov napĺňaná, dieťa sa cíti
prehliadané, bezvýznamné, nemilované, nedostatočné...a tieto zranenia
vytvoria program, na základe ktorého sa rôznymi formami neustále
dožaduje pozornosti, v pozitívnom i negatívnom ohľade. Takto zranený
človek svoju seba hodnotu odvíja od toho v akom rozsahu je jeho potreba
byť videný/počutý naplnená. Ak získa pozornosť, hoc za cenu vyvolania
konfliktu, vníma svoju hodnotu, existenciu, založenú na tom, že bol
niekým "uvidený/vypočutý" . Žiaľ ak jeho potreba nebola naplnená,
nedokáže rešpektovať, ctiť osobný priestor inej osoby a často napadá a
prekračuje hranice iných, čo vyvoláva nevôľu okolia a tým sa zranenie
tohto "nevideného - nepočutého" človeka prehlbuje.
Dnes je tento
program viditeľný aj vďaka sociálnym sieťam a diskusným fóram, ktoré
dávajú značný priestor pre jeho manifestáciu. Samozrejme, nie za každým
verejným prejavom sa skrýva tento program. Vycítiť ho možno predovšetkým
z kvalitatívnej a kvantitatívnej intenzity a formy, ako sa človek v
diskusnom priestore prejavuje. Človek s týmto zranením má potrebu sa
takmer ku všetkému vyjadriť, všetko komentovať. Je spokojný len vtedy,
pokiaľ vyvolajú jeho príspevky a komentáre reakciu. Rád chytá spolu
diskutujúcich za slovíčka, neustále niečo spochybňuje a vysvetľuje, aby
mohol diskusiu, ktorá sa stáva monológom viesť až do momentu uspokojenia
potreby. Nezriedka ho program vedie až k manipulácii, sarkazmu a
irónii. Potrebuje "zvíťaziť". Týmto spôsobom "bojuje" jednak za svoje
zabudnuté a vytesnené právo dieťaťa byť videný svojou matkou, otcom,
učiteľom... a taktiež sa bráni ďalšiemu potenciálnemu zraneniu, ktoré by
ucítil ako náhle by sa jeho osobe/ prejavu/ aktivite/ názoru nevenovala
pozornosť.
Liečenie sa začína už uvedomením si jednania v programe
ako opakujúcej sa "aktivite", pochopením, že za sa za ním skrýva zranené
dieťa, rozpoznaním, čo ho v minulosti natoľko ranilo a pustením potreby
hľadať vinníka a trestať. Tým sa uvoľňuje z telesných a energetických
štruktúr tela obrovské množstvo energie, ktoré môže byť využité na
kompletnú transformáciu programu do želaného stavu. Následným uvoľnením
emócií, prepisom emočnej kotvy v limbickom systéme alebo iným
individuálnym procesom nastáva rekalibrácia života
Potrebuješ podporiť a s láskou nasmerovať na ceste k životu v láske, radosti, slobode a naplnení? Bude mi cťou a nesmiernym
potešením
Dajana