Chcem byť VIDENÝ, POČUTÝ - program

06.03.2020

Veľmi častý program založený v detstve, ak sa dieťaťu nedostávalo toľko pozornosti, koľko potrebovalo, prípadne bolo prehliadané alebo jeho emočné potreby bagatelizované. Potreba byť videné a počuté je základnou potrebou dieťaťa, rovnako ako potreba byť milovaný, prijímaný bez výhrad a podmienok. Pokiaľ nie je predovšetkým zo strany rodičov alebo učiteľov napĺňaná, dieťa sa cíti prehliadané, bezvýznamné, nemilované, nedostatočné...a tieto zranenia vytvoria program, na základe ktorého sa rôznymi formami neustále dožaduje pozornosti, v pozitívnom i negatívnom ohľade. Takto zranený človek svoju seba hodnotu odvíja od toho v akom rozsahu je jeho potreba byť videný/počutý naplnená. Ak získa pozornosť, hoc za cenu vyvolania konfliktu, vníma svoju hodnotu, existenciu, založenú na tom, že bol niekým "uvidený/vypočutý" . Žiaľ ak jeho potreba nebola naplnená, nedokáže rešpektovať, ctiť osobný priestor inej osoby a často napadá a prekračuje hranice iných, čo vyvoláva nevôľu okolia a tým sa zranenie tohto "nevideného - nepočutého" človeka prehlbuje.
Dnes je tento program viditeľný aj vďaka sociálnym sieťam a diskusným fóram, ktoré dávajú značný priestor pre jeho manifestáciu. Samozrejme, nie za každým verejným prejavom sa skrýva tento program. Vycítiť ho možno predovšetkým z kvalitatívnej a kvantitatívnej intenzity a formy, ako sa človek v diskusnom priestore prejavuje. Človek s týmto zranením má potrebu sa takmer ku všetkému vyjadriť, všetko komentovať. Je spokojný len vtedy, pokiaľ vyvolajú jeho príspevky a komentáre reakciu. Rád chytá spolu diskutujúcich za slovíčka, neustále niečo spochybňuje a vysvetľuje, aby mohol diskusiu, ktorá sa stáva monológom viesť až do momentu uspokojenia potreby. Nezriedka ho program vedie až k manipulácii, sarkazmu a irónii. Potrebuje "zvíťaziť". Týmto spôsobom "bojuje" jednak za svoje zabudnuté a vytesnené právo dieťaťa byť videný svojou matkou, otcom, učiteľom... a taktiež sa bráni ďalšiemu potenciálnemu zraneniu, ktoré by ucítil ako náhle by sa jeho osobe/ prejavu/ aktivite/ názoru nevenovala pozornosť.
Liečenie sa začína už uvedomením si jednania v programe ako opakujúcej sa "aktivite", pochopením, že za sa za ním skrýva zranené dieťa, rozpoznaním, čo ho v minulosti natoľko ranilo a pustením potreby hľadať vinníka a trestať. Tým sa uvoľňuje z telesných a energetických štruktúr tela obrovské množstvo energie, ktoré môže byť využité na kompletnú transformáciu programu do želaného stavu. Následným uvoľnením emócií, prepisom emočnej kotvy v limbickom systéme alebo iným individuálnym procesom nastáva rekalibrácia života

Potrebuješ podporiť a s láskou nasmerovať na ceste k životu v láske, radosti, slobode a naplnení? Bude mi cťou a nesmiernym potešením

Dajana